Asiguratorii sunt obligati sa creasca tarifele RCA
Data publicarii: 28-03-2014 | Finante-BanciExista un deficit de incredere in piata asigurarilor, o problema care pleaca de la faptul ca primele de asigurare sunt insuficiente si nu le ajung asiguratorilor sa-si deruleze activitatea; ceea ce s-a perpetuat. Cand pierderile se rostogolesc de mai multi ani, apar intarzierile la plata si majorarile de capital pe post de ultima solutie de scapare.
"In primul rand de la brokeri si de la societatile de asigurari porneste lipsa de incredere, pentru ca noi suntem cei care ar trebui sa formam piata. Noi ar trebui sa ne tinem de promisiune. In momentul in care semnam un contract, sa-l si respectam. Nu sa-i achiti clientului mai putini bani decat ar trebui ori sa ajunga sa-si repare singur masina la service pentru ca asiguratorul nu vrea sa plateasca. Aceste aspecte aduc o slabire a credibilitatii pietei, in ansamblu, si a ceea ce inseamna concept de asigurare.", apreciaza Viorel Vasile (foto), CEO, Safety Broker.
In opinia sa, justificarea ca "primele de asigurare sunt mici" a ajuns un cliseu si nu mai sta in picioare. "Nu clientul stabileste prima de asigurare. El cumpara ceea ce i se ofera. Prima trebuie reglata de asa natura incat sa permita oferirea unui serviciu de calitate. De aici trebuie inceput."
De cand a inceput dezmatul preturilor, pe aproape toate liniile "problema principala pleaca de la faptul ca primele de asigurare sunt insuficiente si nu le ajung sa-si deruleze activitatea, iar acest lucru s-a perpetuat. Daca incasezi 10 lei si trebuie sa platesti pentru daune 12 lei, acumulezi pierderi. Chiar daca in primii ani se rostogolesc, dupa aceea devin cronice, iar ca solutie exista doua variante: o majorare de capital sau se ajunge la intarziere de plata.", mai spune Viorel Vasile.
Continuarea, pe Wall-Street.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Programul de sustenabilitate Schneider Electric își urmărește obiectivele sale pentru 2024
- Impozitarea telemuncii transfrontaliere: tendințe și preocupări la nivel european
- Revolut lanseaza versiunea 5 a aplicatiei B2B, Revolut Business
- 500.000 de lei pentru proiecte de rezilienta climatica prin Platforma de mediu pentru Bucuresti, in parteneriat cu Orange Romania
- Studiu Deloitte: succesul organizațiilor din România depinde de adaptarea liderilor la piața muncii
- Deloitte Romania a asistat OMV Petrom in achizitionarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Studiu Deloitte: sapte din zece multinationale se asteapta la inmultirea obligatiilor de raportare fiscala, ca urmare a reglementarilor din ultimii ani
- Studiu EY: Profesia de control financiar va suferi modificări radicale în următorii 5 ani
- Stefanini Group îl numește pe Farlei Kothe în funcția de CEO pentru America de Nord, EMEA și APAC
- Punct de vedere EY România: Utilizarea Inteligenței Artificiale de către autoritățile fiscale: avantaje, riscuri și provocări
- OMV Petrom finalizează tranzacția cu Jantzen Renewables pentru achiziționarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Libra Internet Bank finanțează cu 7,5 milioane de euro construcția unui parc fotovoltaic de 23,1 MW în Teleorman
- Revolut anunță actualizarea IBAN-urilor locale și operaționalizarea sucursalei românești
- Schneider Electric colaborează cu GR3N pentru reciclarea plasticului și promovarea circularității în industria chimică
- NewCold intra in Romania prin achizitia unui teren de 9 hectare in nordul Bucurestiului