Asiguratorii sunt obligati sa creasca tarifele RCA
Data publicarii: 28-03-2014 | Finante-BanciExista un deficit de incredere in piata asigurarilor, o problema care pleaca de la faptul ca primele de asigurare sunt insuficiente si nu le ajung asiguratorilor sa-si deruleze activitatea; ceea ce s-a perpetuat. Cand pierderile se rostogolesc de mai multi ani, apar intarzierile la plata si majorarile de capital pe post de ultima solutie de scapare.
"In primul rand de la brokeri si de la societatile de asigurari porneste lipsa de incredere, pentru ca noi suntem cei care ar trebui sa formam piata. Noi ar trebui sa ne tinem de promisiune. In momentul in care semnam un contract, sa-l si respectam. Nu sa-i achiti clientului mai putini bani decat ar trebui ori sa ajunga sa-si repare singur masina la service pentru ca asiguratorul nu vrea sa plateasca. Aceste aspecte aduc o slabire a credibilitatii pietei, in ansamblu, si a ceea ce inseamna concept de asigurare.", apreciaza Viorel Vasile (foto), CEO, Safety Broker.
In opinia sa, justificarea ca "primele de asigurare sunt mici" a ajuns un cliseu si nu mai sta in picioare. "Nu clientul stabileste prima de asigurare. El cumpara ceea ce i se ofera. Prima trebuie reglata de asa natura incat sa permita oferirea unui serviciu de calitate. De aici trebuie inceput."
De cand a inceput dezmatul preturilor, pe aproape toate liniile "problema principala pleaca de la faptul ca primele de asigurare sunt insuficiente si nu le ajung sa-si deruleze activitatea, iar acest lucru s-a perpetuat. Daca incasezi 10 lei si trebuie sa platesti pentru daune 12 lei, acumulezi pierderi. Chiar daca in primii ani se rostogolesc, dupa aceea devin cronice, iar ca solutie exista doua variante: o majorare de capital sau se ajunge la intarziere de plata.", mai spune Viorel Vasile.
Continuarea, pe Wall-Street.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Cushman & Wakefield Echinox a asistat Kinstellar pe parcursul întregului proces de relocare a biroului în Globalworth Tower
- Studiu Deloitte: companiile imobiliare din sectorul comercial estimeaza o crestere a veniturilor in 2025
- Deloitte România a asistat investitorul imobiliar M Core Group în preluarea unui portofoliu de șapte mall-uri de la MAS PLC
- Rating VEKTOR maxim pentru comunicarea BT din 2024 cu investitorii și acționarii
- Record: Utilizatorii Revolut din România au realizat peste un miliard de tranzacții, în 2024
- Polița de călătorie standard nu acoperă accidentele survenite în timpul practicării sporturilor de iarnă
- EY România - Regulamentul UE împotriva defrișărilor: riscuri mari și amenzi de 4% pentru companii
- EY România - Directiva DEBRA încurajează companiile să-și finanțeze investițiile mai mult prin capitaluri proprii în detrimentul împrumuturilor la terți
- DAN AIR a transportat 206.000 de pasageri în primul an de operare în Bacău
- DefCamp 2024: Peste 2000 de specialisti s-au reunit pentru a aborda provocarile cibernetice tot mai complexe
- Studiu EY: Lipsa de abilități și legislație împiedică adoptarea extinsă a GenAI de serviciile financiare din Europa
- SigurantaOnline: Cum să evitați capcanele digitale în sezonul cadourilor
- Fitch acordă Băncii Transilvania rating-ul investment grade
- Opinie Deloitte: Sanctiuni mai blande pentru erori in raportarea RO e-Transport la primele abateri
- Genesis Property: 6 angajați din 10 au revenit la modul de lucru full-time la birou. Top managerii vin cel mai des